Storm in het Zuiden - Reisverslag uit Reuver, Nederland van Footprints - WaarBenJij.nu Storm in het Zuiden - Reisverslag uit Reuver, Nederland van Footprints - WaarBenJij.nu

Storm in het Zuiden

10 Maart 2019 | Nederland, Reuver

10-03-2019

Pittige start! Ultieme test van onze spulletjes. Heel veel weer! Stortregen, storm, hagel, onweersklappen en (een beetje) zon. Het bos leek op een paardenparcours, zo veel omgewaaide takken en bomen. ‘s Nachts kunnen we het met alle kleren aan en mutsen op precies warm genoeg houden. Door het flakkeren van de regencapes in de storm konden we elkaar op 30 cm nauwelijks verstaan. De barman in het dorpscafé (worstebroodjes!) had moeite om zijn Limburgs in verstaanbaar Nederlands om te zetten. Kortom we naderen (waaien naar) de Belgische grens.

• 10 Maart 2019 - 18:18

Matty:

Arme lopers! Ik had al veel aan jullie gedacht de afgelopen dagen, hoe heb je de datum van vertrek zo uitgekiend. En voorlopig ziet het er nog niet uit dat het lente wordt. Bikkels zijn jullie hoor. Hoop dat je de spullen een beetje droog krijgt. Wat moest ik grijnzen bij het beeld dat jullie een nachtje op het balkon geslapen hebben om de slaapzakken te testen! En dat je tijd en zin hebt om ons -slome, duffe, luie thuisblijvers- op de hoogte te houden. Want: we leven zeer me je mee.

• 12 Maart 2019 - 08:39

Norbert:

Beste Onno en Ineke,

Leuk om te lezen dat de kop eraf is!
    Jullie nemen de goede raad wel aan...niet teveel schrijven over het enorme geluk om de hele dag heerlijk buiten te dartelen en dus niet de hele dag achter het bureau te zitten. Nee, direct een verhaal over het ware afzien. Nu kan het toch alleen maar beter worden? Maar nog even volhouden, we hebben gezien sinds een jaar dat alle weerstypen langer aanhouden. Langdurig koude of droogte of zon, of stormachtig ...Een onderbelicht aspect van global heating.
    Hier alles goed. Ben zondag ook goed nat geregend, maarrrr met grooot plezier, namelijk samen met 40.000 mede betogers op de Klimaatmars in Amsterdam. Niet dat demostreren nou helpt, maar het gaf me enige troost te zien dat er toch wel veel zijn die minstens zo bezorgd zijn om onze ecosystemen, en verlies van biodiversiteit.
    Blijf schrijven, en veel plezier op jullie wandelavontuur.Gr Norbert

PS Voel je niet bezwaard dat je me hebt laten zitten. Haha. Martin kent de muziek al erg goed, gaat helemaal goedkomen ;-)

• 14 Maart 2019 - 10:31

Ernestine Janzen:

He die twee,
    Wat een pech! Moet zoveel aan jullie denken! Hebben jullie ook nog wel wat droogs bij jullie zo langzamerhand? Of is het iets zuidelijker beter?
    Hoe bevalt de uitrusting? En het gewicht? Moet heel erg denken aan een tocht in Turkije in het Taurus, waar we twee weken in de stromende regen liepen, al is het verschil dat alle turken je naar binnen sleepte voor eten en slapen...Of komt jullie ook lieve landgenoten tegen?
    Maar jullie zijn toppers en dan kan het inderdaad alleen maar beter worden.
    Ben reuze benieuwd naar het verdere verhaal.
    Hier de tuin bijna zomer-klaar, kan gezaaid n de moestuin, maar te vies weer.
    Je moet maar denken dat het voor de natuur heel fijn is dat het regenen ging, eindelijk staat er weer water in de vennetjes en slootjes! Lieverdjes, wandel lekker door en geniet vooral.
    xxx van ons beide Stien-ne-lien